Thursday, November 22, 2012

Macam Mana ?


Di asrama SHAMS aku terkenal sebagai penjual pendrive dan budak siber ,(orang kasi bukan saya reka sendiri :p)diorang kata sebab aku ni  pandai baiki komputer dan pandai menggunakan alatan komputer .Terbeliak aku dibuatnye .Speechless aku.Kekadang rasa bangga gak dan cepat-cepat mengucap , tak nak ada riak di dalam hati . Ada juga yang tanya macam mana aku boleh expert 'sangat' dalam bidang ni ?
so , aku jawab memang famili saya terdedah dengan perkara sebegini dan ayah saya merupakan guru namun sebagai pendapatan tambahan ,beliau membaiki komputer .Kadang-kadang PC banyak sangat dan abah terlalubusy dengan kerja guru dan lalu beliau menurunkan 'ilmu' tu kepada anak sulong beliau , bila abang saya busy , lalu beliau menurunkan 'ilmu' tu kepada anak perempuan sorang beliau yang comel lagi kiut :p
Haha ~perassan:D bab-bab format komputer , pendrive ,  tu reti la sikit . Dan biasanye orang akan tanya kat mana aku belajar editing ni .. sebenanya editing ni aku belajar sendiri.Kekadang tak reti nak explain kat orang macammana aku boleh pandai editing nim :) pernahla seorang senior dalam dorm aku beminat nak belajar editing ni , beliau cepat faham , walaupom beginner gambar yang dihasilkan cantik macam dah expert (kepada senior tu jangan kembang hidung ea :) Haha bangga jugak laa dapat jadi cikgu hehe :)
Sebenarnya komputer,editing ,lukis doodle senang je kalau korang suka meng explore.aku sanagt suka meng explore sesuatu software contohnya sofware editing iatu Photoscape . First aku akan guna segala Tools yamg ada then bila aku tahu functionnya baru aku edit gambar ,Simple jr lah (macam pro lak )Dan Aisyah dah ada hobi bau sekarang iatu photography:) Iam Nikon 's Fan hehe ,, Allhamdulillah , dengan anugerah yang diberikanNya Aisyah dah mula berjinak-jinak dengan camera nim ..huhu setakat nim Aisyah baru jadi photographer bagi gaya hidup sihat :) IMStop at here :) Nak Pergi Main Dulu ,(Ohh Like a Kid )
Assalamualaikum w.b.t


p/s : some Nikons photo for you !

Comel !

Nak pengsan ase ..

beauty !

Adeorang bagi :)








No comments:

Post a Comment

Lakukan Senaman di Jari-jemari anda
Dengan Meninggalkan Komen disini.
Kalau x nak Komen,Like pun Jadilah
~Hehe..~